Готуємося до уроків світової літератури Квітень
2013 року
Шановні
батьки і учні 5 класу!
Пропоную вам домашні завдання з теми , яку вивчаємо на уроках.
Виконавши завдання , ви якісно підготуєтесь до уроків
Урок 53 Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Історія
написання повісті
& 1. Марк
Твен. Відомості про письменника.
2. «Пригоди Тома Сойєра».
3. Відомості з
довідника теорії літератури про повість.
- Репродуктивний рівень
Складіть простий
план до статті про письменника, що вміщена у вашому підручнику.
Конструктивний
рівень
Знайдіть відомості про історію створення повісті про Тома Сойєра й
створіть образну форму отриманої інформації.
Творчий рівень
«Якби не скінчилось вапно, Том обібрав би всіх хлопців
у містечку» - йдеться у творі. Згадайте, які «розкоші» здобув Том?
Уявіть, що Тому тітка Поллі «передала» ще пів цеберка
вапна. Чим би він тоді ще збагатився? Розкажіть про це у власному вірші-жарті.
Індивідуальні завдання
- Випишіть
з тексту звертання.
Як називають Тома чи звертаються до нього
|
Як Том називає чи звертається до когось
|
|
|
|
|
|
|
- Знайдіть
у творі комічні епізоди, складіть за ними простий план і підготуйтесь до
виразного читання одного з них.
- Напишіть
лист «Нарешті, Томе, ми зустрілися…».
- Знайдіть
ілюстрації до повісті Марка Твена. Підготуйте їх невелику презентацію.
Урок 54 Марк Твен.
«Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Цінності дитинства та їх
доля в дорослому житті.
& 1. «Пригоди
Тома Сойєра».
2. Відомості з довідника
теорії літератури про портрет.
- Репродуктивний рівень
Занесіть до таблиці
висновки, охарактеризувавши двох друзів – Тома і Гека.
Персонаж
|
Зовнішність
|
Риси
характеру
|
Поведінка
в екстремальній ситуації
|
Том Сойєр
|
|
|
|
Гекльберрі Фінн
|
|
|
|
Конструктивний
рівень
Якими є повір’я, що за ними слідують Том і його друзі? Означте їх,
заповнюючи таблицю. В кінці напишіть відоме вам повір’я.
Повір’я
|
||
Вислів
|
Дії
|
Результат
|
|
|
|
|
|
|
Творчий рівень
Уявіть, що нарешті збулася одна з десяти тисяч
(!) мрій Тома! Напишіть міні-розповідь про повернення відомого всьому світові
пірата Тома Грізного(або індіанського ватажка Тома Соколиного Ока) додому –
Санкт-Петербург.
Як його зустрінуть Гек, Сід, тітка Поллі,
Беркі і багато друзів і знайомих. Про що Том розповідатиме їм? Від яких історій
слухачі жахатимуться і захоплюватимуться… витримкою, мужністю, силою свого
земляка.
Урок 55 Марк Твен. «Пригоди
Тома Сойєра». Перехід від стихії гри до справжніх цінностей і вчинків
& «Пригоди
Тома Сойєра».
- Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте образ
Беккі.
Беккі
|
||
Портрет
(зовнішня
характеристика)
|
Внутрішній
світ героїні (духовний світ, риси характеру, звички, уподобання)
|
Поведінка
у скрутній ситуації
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Конструктивний
рівень
Створіть логіко-структурну схему (ЛСС) «Цінності людського життя» за
ситуацією «У печері».
Творчий рівень
Охарактеризуйте образ головного героя за конкретними
епізодами. Зробіть висновки.
Том
Сойєр
|
||
Ситуація
|
Психологічний
стан героя
|
Вчинки
|
Порятунок Беккі від покарання різками
|
|
|
Відвідування Поттера у в’язниці
|
|
|
Свідчення у суді
|
|
|
У печері
|
|
|
Індивідуальні завдання
- Бути
інакше не може: після щасливого фіналу «боротьби за життя» Тома і Беккі,
що заблукали, головний герой міщанам, родичам й усім охочим залюбки
подасть дуже змістовну розповідь про жахи печери, грізні часи безвиході,
свою винахідливість, «додаючи чимало власних вигадок, щоб було цікавіше»
(як же без цього, та ще й Тому!). Що ж, від нас залишилось останнє: ретельно
занотувати сказане героєм, а потім – прочитати у класі (саме те, про що
«забув» написати автор). Робота, написана сухо, без фантазії, домислу,
вигадок – не приймається!
- Визначте
3 – 4 риси головного героя. Проілюструйте їх цитатами з тексту.
Урок 56
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Всебічне
зображення американського життя у творі. Своєрідність гумору
& «Пригоди
Тома Сойєра».
- Репродуктивний рівень
Порівняйте описану в
повісті поведінку дорослих і дітей у тій самій ситуації (наприклад «Том просить
Джима побілити паркан»). Зробіть висновки.
Ситуація
|
Поведінка
|
|
дорослих
|
дітей
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок
|
Конструктивний
рівень
Випишіть з тексту зразки гумору і сатири.
Комічне
у повісті
|
|
Гумор
|
Сатира
|
|
|
|
|
Творчий рівень
Створіть колаж «Сонячне дитинство» за повістю
Марка Твена.
Індивідуальні завдання
- Перечитайте епізоди з казки «Мауглі», в
яких йдеться про перебування героя в індійському селищі. Як Мауглі
ставиться до життя цивілізації? Яке відношення до «пристойного життя» у Гека?
Порівняйте.
У
вирі цивілізації
|
|
Гек
|
Мауглі
|
|
|
- Підберіть прислів’я і приказки до подій
повісті, що вам найбільше запам’яталися.
Читає вся сім’я !
Урок 57 Додаткове читання. В.Короленко. «Діти підземелля». Проблема
взаємин батьків та дітей
& В.Короленко «Діти підземелля»
Конструктивний
рівень
Змоделюйте цілісний
«позитивний портрет» пана судді (за
змістом ІІ – VІІІ розділів)
Який персонаж
характеризує
|
Чому він ставиться до
пана судді позитивно
|
Цитата з тексту
|
Валек
|
Бо
Тибурцій ставиться до пана судді позитивно (а Валек довіряє Тибурцію)
|
«Він
каже, що суддя найкраща людина в місті», «…він не боїться прогнати багатого»
|
|
|
|
|
|
|
Творчий рівень
Дослідіть, як у повісті створюються
психологічні портрети вказаних героїв. У відповідну колонку випишіть потрібні
цитати (фрагменти цитат). Намагайтесь дотримуватися відповідності (за розділами
VІІ – VІІІ)
Психологічний портрет
|
|
Пан суддя (батько)
|
Вася(син)
|
«Поклав важку руку»
|
«Я весь зіщулився»
|
|
|
|
|
Залучайте до співпраці батьків
Індивідуальні
завдання
- Виконайте колаж
на тему: «Два світи дитинства у повісті В.Короленка «Діти підземелля» за допомогою
художнього прийому антитези.
- З тексту випишіть слова, словосполучення, речення, що за своїм
змістом протиставляються одне одному.
Ти
йшов по дорозі в штанях і з добрим запасом харчів
|
Він
біг своєю дорогою голодранцем і з порожнім пузом
|
|
|
|
|
|
|
- З’ясуйте, кому протиставляються вказані у лівій колонці персонажі.
Вася
|
|
Соня
|
|
Пан суддя
|
|
Старий Януш
|
|
Челядь замку
|
|
- Заповніть таблицю власними міркуваннями.
Світлі та темні сторони життя
|
|||
Васі
|
дітей підземелля
|
||
Благополучна родина
|
Смерть матері
|
Любов до дітей пана Тибурція
|
Сирітство дітей, знедоленість
|
|
|
|
|
Вчитель.
Татарчук С.Є.
Бажаю успіхів !
Готуємося
до уроків світової літератури
Шановні батьки і учні 9 класу!
Пропоную вам
домашні завдання з теми , яку вивчаємо
на уроках світової літератури.
Виконавши
завдання , ви якісно підготуєтесь до
уроків
Урок 59 – 60. М.Ю.Лермонтов «Герой нашого часу»
«Герой нашого часу» –
морально-психологічний роман про долю покоління 40-х років XIX ст. Образи
«природної» та «маленької» людини у творі. Реалістично-побутові описи.
Особливості композиції, художнього часу, образу автора та картин природи.
& «Герой
нашого часу» (с. 257 – 262) (1). Текст роману М. Лермонтова (І частина:
«Передмова до роману», «Бела», «Максим Максимович», «Передмова до журналу
Печоріна», «Тамань»)
- Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте
образ Максима Максимовича, його ставлення до Бели на фоні стосунків Печоріна і героїні
– випишіть потрібні цитати у праву частину таблиці.
Стосунки Печоріна і Бели
|
Реакція Максима Максимовича
|
Черкешенка у Григорія
Олександровича
|
«...надів
еполети, шпагу і пішов до нього»
|
Печорін розігрує сцену
прощання. Бела кинулась йому на шию
|
«Я, стоячи за дверима, також заплакав»
|
Місяців чотири було
все добре
|
|
Печорін збайдужів, пішов на полювання
|
|
Бела смертельно поранена
|
|
Княжна померла, обличчя
Печоріна не виражало нічого особливого
|
|
Поховали Белу за фортецею біля ріки
|
|
Висновки (оцінка-узагальнення)
|
Конструктивний
рівень
Порівняйте образи Печоріна, Онєгіна.
Зробіть висновки.
Печорін
|
Онєгін
|
|
|
Висновки
|
Творчий
рівень
Створіть схему-конспект «Психологічний
портрет Печоріна».
Індивідуальні
завдання
1.
Напишіть твір-оцінку образу
Печоріна «Дурень я, чи злодій, не знаю».
2.
Створіть проект (мультимедійна
презентація, колаж, виставку предметів побуту) «Герой нашого часу».
3.
Напишіть твір-полеміку «Хто в
романі М.Лермонтова – «герой нашого часу»?
4.
Охарактеризуйте жанрову
своєрідність роману «Герой нашого часу».
«Герой нашого часу» як
|
|||
реалістичний роман
|
психологічний роман
|
соціально-філософський
роман
|
моральний роман
|
Створення типових образів
|
|
|
|
Урок 61 – 62. «Герой нашого часу».
Майстерність психологічного аналізу в зображенні історії душі «зайвої людини».
Романтичні «байронічні» риси образу Печоріна, моральні наслідки його
конфлікту з навколишнім світом. Суперечливість натури Печоріна.
& «Герой
нашого часу» (с. 261 – 266) (1). Текст роману М. Лермонтова (ІІ частина:
«Княжна Мері», «Фаталіст)
- Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте
другорядні персонажі повісті «Княжна Мері».
Герой
|
Портретний опис
|
Психологічний портрет вустами
Печоріна
|
Взаємини героя з Печоріним
|
Чи змінюється під впливом
головного героя?
|
Вернер
|
|
|
|
|
Грушницький
|
|
|
|
|
Мері
|
|
|
|
|
Віра
|
|
|
|
|
Конструктивний
рівень
«Во мне два человека, – говорить Печорін Вернеру, – один
живет в полном смысле этого слова, другой мыслит и судит его». Охарактеризуйте в цьому
ключі образ головного героя: випишіть потрібні цитати, дайте узагальнену оцінку.
|
Печорін
|
|
Вчинки, поведінка,
спосіб життя героя
|
Його самокритичність,
оцінка дійсності
|
|
Цитати з тексу
|
|
|
Узагальнена оцінка
|
|
|
Творчий
рівень
Змоделюйте історію формування Печоріна
як особистості і «зайвої людини», характеризуючи його за епізодом «На шляху до провалля» (розмова з Мері). Як
ви гадаєте: чи відвертий герой?
* * *
–
Вы опасный человек! – сказала она (Мері)
мне, – я бы лучше желала попасться в лесу под нож убийцы, чем вам на язычок...
Я вас прошу не шутя: когда вам вздумается обо мне говорить дурно, возьмите
лучше нож и зарежьте
меня, – я думаю, это вам не будет очень трудно.
–
Разве я похож на убийцу?..
–
Вы хуже...
Я задумался на минуту и потом сказал,
приняв глубоко тронутый вид:
–
Да, такова была моя участь с самого детства! Все читали на моем лице
признаки дурных свойств, которых не было; но их предполагали – и они родились. Я был скромен – меня обвиняли в
лукавстве: я
стал скрытен. Я глубоко
чувствовал добро и зло; никто меня не ласкал, все оскорбляли: я стал злопамятен;
я был угрюм, – другие дети веселы и болтливы; я чувствовал себя выше их, –
меня ставили ниже. Я сделался завистлив. Я был готов любить весь мир, – меня
никто не понял: и я выучился ненавидеть.
Моя бесцветная молодость
протекла в борьбе с собой и
светом; лучшие мои чувства, боясь насмешки, я хоронил в
глубине сердца: они
там и умерли. Я говорил
правду – мне не верили: я
начал обманывать; узнав хорошо свет и пружины общества, я стал
искусен в науке жизни и видел, как другие без искусства счастливы, пользуясь
даром теми выгодами, которых я так неутомимо добивался. И тогда в груди моей
родилось отчаяние – не то отчаяние, которое лечат дулом пистолета, но
холодное, бессильное отчаяние,
прикрытое любезностью и добродушной улыбкой. Я сделался
нравственным калекой: одна
половина души моей
не существовала, она высохла,
испарилась, умерла, я ее отрезал и бросил, – тогда как другая шевелилась и жила
к услугам каждого, и этого никто не заметил, потому что никто не знал о
существовании погибшей ее половины; но
вы теперь во
мне разбудили воспоминание о ней, и я вам прочел ее
эпитафию. Многим все вообще эпитафии кажутся смешными, но мне нет, особенно
когда вспомню о том, что под ними покоится. Впрочем, я не прошу вас разделять
мое мнение: если моя
выходка вам кажется смешна – пожалуйста, смейтесь: предупреждаю вас,
что это меня
не огорчит нимало.
В эту минуту я встретил ее глаза: в
них бегали слезы; рука ее, опираясь на мою, дрожала; щеки пылали; ей было жаль
меня! Сострадание – чувство, которому покоряются так легко все женщины,
впустило свои когти в ее неопытное сердце. Во все время прогулки она была
рассеянна, ни с кем не кокетничала, – а это великий признак!
Індивідуальні
завдання
1.
Порівняйте почуття Бели, Мері і
Віри. Висловіть свої симпатії/антипатії до жіночих образів роману.
Почуття
|
||
Бели
|
Мері
|
Віри
|
|
|
|
2.
Висловіть свої міркування щодо
образів Печоріна і Грушницького. Хто і за яких обставин викликає у вас вказані
почуття, про які говорять самі персонажі роману?
Презрение
|
Злоба
|
Дерзость
|
Ненависть
|
Безумство
|
|
|
|
|
|
3.
Створіть схему-конспект
«Психологічний портрет Грушницького».
4.
Оцініть образ Печоріна за
висловлюванням драгунського капітана: «Натура – дура, судьба – индейка, а жизнь – копейка».
5.
Знайдіть за текстом і випишіть
слова, висловлювання, що виражають «фінальні» почуття чи ставлення героїв до
Печоріна.
Герой
|
Його «фінальні» почуття
(ставлення) до Печоріна
|
Бела
|
|
Максим Максимович
|
|
Оповідач
|
|
Мері
|
|
Віра
|
|
Грушницький
|
|
Вчитель.
Татарчук
С.Є.
Успіхів у навчанні !
Готуємося
до уроків світової літератури
Шановні батьки і учні 10 класу!
Пропоную вам
домашні завдання з теми , яку вивчаємо
на уроках світової літератури.
Виконавши
завдання , ви якісно підготуєтесь до
уроків
Тема
уроку Втілення різних аспектів
естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла
& Статті
«Оскар Уайльд», с. (321 – 336), «Портрет Доріана Грея» (с. 336 – 340) (1)
«Портрет Доріана Грея», р. І – ХІІІ (2)
- Репродуктивний рівень
Вкажіть на відповідності між життєвими та мистецькими
позиціям у романі.
Персонаж
|
Теза
передмови
|
Цитатна
ілюстрація
|
Безіл Голуорд
|
|
|
Лорд Генрі
|
|
|
Конструктивний рівень
Охарактеризуйте персонажів, їхнє ставлення до
головного героя.
Персонаж
|
Зовнішність
|
Вчинки
|
Ставлення
до Доріана
|
Безіл Голуорд
|
|
|
|
Лорд Генрі
|
|
|
|
Творчий рівень
Складіть цитатний план моральних, естетичних життєвих
принципів Безіла та Генрі.
Тема уроку. Етико-філософський
сенс конфлікту краси й моралі (краси і потворності), його зв’язок із контекстом
доби межі XIX– XX ст.
& Стаття
«Портрет Доріана Грея» (с. 341 – 346) (1)
«Портрет Доріана Грея», р. ХIV – XX (2)
- Репродуктивний рівень
Висловіть власне ставлення як читача до вчинків
Доріана Грея.
Вчинки
Доріана Грея
|
|
виправдовую
|
не
виправдовую
|
|
|
Конструктивний рівень
Охарактеризуйте оцінку вчинків героя суспільством та
портретом . Зробіть висновки щодо їх «об’єктивності».
Вчинки
Доріана
|
Відношення
оточуючих
до
вчинків героя
|
Зміни
на портреті
|
Реакція
Доріана на ці зміни
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновки
|
Творчий рівень
Схематично відтворіть динаміку образу головного героя.
Тема уроку Символічні
значення портрета. Вайльдівські парадокси. Сенс назви роману; роль міфологічного
підтексту. Імпресіоністські елементи у творі
& «Портрет Доріана Грея» (с. 346 – 346) (1)
«Портрет Доріана Грея» (2)
+ Проблемне питання: Хто є хто: Доріан, Портрет (одне ціле, антиномія,
віддзеркалення, предмет та його тінь. Самодостатні суб’єкти ЖИВОГО світу тощо?
- Репродуктивний рівень
Створіть список-рейтинг літературних героїв, схожих на
Доріана Грея.
Конструктивний
рівень
Порівняйте образи Доріана Грея і Родіона Раскольникова.
Що порівнюється?
|
Доріан Грей
|
Родіон Раскольников
|
Зовнішність
|
|
|
Соціальне оточення
|
|
|
Життєві ідеали
|
|
|
Етапи життєвих становлень
|
|
|
Кінцевий результат
|
|
|
Творчий
рівень
Напишіть міні-твір (1 – 1,5 сторінок) «Доріан Грей, Портрет: хто є хто?».
Намагайтесь розкрити такі питання:
·
Який зв’язок між героєм та його портретом?
·
Чому портрет відбиває зміни морального стану
головного героя?
·
Чому гине не твір мистецтва, а його володар?
Що знакового в цьому (що цим декларує,
показує автор)?
·
Хто є хто (одне ціле, антиномія,
віддзеркалення, предмет та його тінь. Самодостатні суб’єкти ЖИВОГО світу тощо)?
Вчитель. Гордієнко Н.І.
Успіхів у навчанні !
Немає коментарів:
Дописати коментар