Готуємося до уроків світової літератури     Квітень 2013 року     

 Шановні батьки і учні 5 класу! 
Пропоную вам домашні  завдання з теми , яку вивчаємо на уроках.
Виконавши завдання , ви  якісно підготуєтесь до уроків


Урок 53      Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Історія написання повісті
&      1. Марк Твен. Відомості про письменника.
                  2. «Пригоди Тома Сойєра».
                  3. Відомості з довідника теорії літератури про повість.

-  Репродуктивний рівень
Складіть простий план до статті про письменника, що вміщена у вашому підручнику.

Конструктивний рівень
Знайдіть відомості про історію створення повісті про Тома Сойєра й створіть образну форму отриманої інформації.

Творчий рівень
«Якби не скінчилось вапно, Том обібрав би всіх хлопців у містечку» - йдеться у творі. Згадайте, які «розкоші» здобув Том?
Уявіть, що Тому тітка Поллі «передала» ще пів цеберка вапна. Чим би він тоді ще збагатився? Розкажіть про це  у власному вірші-жарті.


Індивідуальні завдання
  1. Випишіть з тексту звертання.
Як називають Тома чи звертаються до нього
Як Том називає чи звертається до когось







  1. Знайдіть у творі комічні епізоди, складіть за ними простий план і підготуйтесь до виразного читання одного з них.
  2. Напишіть лист «Нарешті, Томе, ми зустрілися…».
  3. Знайдіть ілюстрації до повісті Марка Твена. Підготуйте їх невелику презентацію.


Урок 54     Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Цінності дитинства та їх доля в дорослому житті.
&      1. «Пригоди Тома Сойєра».
                  2. Відомості з довідника теорії літератури про портрет.
                 
-  Репродуктивний рівень
Занесіть до таблиці висновки, охарактеризувавши двох друзів – Тома і Гека.
Персонаж
Зовнішність
Риси характеру
Поведінка в екстремальній ситуації
Том Сойєр



Гекльберрі Фінн




Конструктивний рівень
Якими є повір’я, що за ними слідують Том і його друзі? Означте їх, заповнюючи таблицю. В кінці напишіть відоме вам повір’я.
Повір’я
Вислів
Дії
Результат







Творчий рівень
Уявіть, що нарешті збулася одна з десяти тисяч (!) мрій Тома! Напишіть міні-розповідь про повернення відомого всьому світові пірата Тома Грізного(або індіанського ватажка Тома Соколиного Ока) додому – Санкт-Петербург.
Як його зустрінуть Гек, Сід, тітка Поллі, Беркі і багато друзів і знайомих. Про що Том розповідатиме їм? Від яких історій слухачі жахатимуться і захоплюватимуться… витримкою, мужністю, силою свого земляка.

Урок 55     Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Перехід від стихії гри до справжніх цінностей і вчинків
&      «Пригоди Тома Сойєра».
                
-  Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте образ Беккі.

Беккі
Портрет
(зовнішня характеристика)
Внутрішній світ героїні (духовний світ, риси характеру, звички, уподобання)
Поведінка у скрутній ситуації











Конструктивний рівень
Створіть логіко-структурну схему (ЛСС) «Цінності людського життя» за ситуацією «У печері».

Творчий рівень
Охарактеризуйте образ головного героя за конкретними епізодами. Зробіть висновки.
Том Сойєр
Ситуація
Психологічний стан героя
Вчинки
Порятунок Беккі від покарання різками


Відвідування Поттера у в’язниці


Свідчення у суді


У печері



Індивідуальні завдання
  1. Бути інакше не може: після щасливого фіналу «боротьби за життя» Тома і Беккі, що заблукали, головний герой міщанам, родичам й усім охочим залюбки подасть дуже змістовну розповідь про жахи печери, грізні часи безвиході, свою винахідливість, «додаючи чимало власних вигадок, щоб було цікавіше» (як же без цього, та ще й Тому!). Що ж, від нас залишилось останнє: ретельно занотувати сказане героєм, а потім – прочитати у класі (саме те, про що «забув» написати автор). Робота, написана сухо, без фантазії, домислу, вигадок – не приймається!
  2. Визначте 3 – 4 риси головного героя. Проілюструйте їх цитатами з тексту.

Урок 56     Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Всебічне зображення американсь­кого життя у творі. Своєрі­дність гумору

&      «Пригоди Тома Сойєра».
-  Репродуктивний рівень
Порівняйте описану в повісті поведінку дорослих і дітей у тій самій ситуації (наприклад «Том просить Джима побілити паркан»). Зробіть висновки.
Ситуація
Поведінка
дорослих
дітей












Висновок
Конструктивний рівень
Випишіть з тексту зразки гумору і сатири.
Комічне у повісті
Гумор
Сатира





Творчий рівень
Створіть колаж «Сонячне дитинство» за повістю Марка Твена.

Індивідуальні завдання
  1. Перечитайте епізоди з казки «Мауглі», в яких йдеться про перебування героя в індійському селищі. Як Мауглі ставиться до життя цивілізації? Яке відношення до «пристойного життя» у Гека? Порівняйте.
У вирі цивілізації
Гек
Мауглі


  1. Підберіть прислів’я і приказки до подій повісті, що вам найбільше запам’яталися.


                      Читає вся сім’я !

Урок 57 Додаткове читання.     В.Короленко. «Діти підземелля». Проблема взаємин батьків та дітей
& В.Короленко «Діти підземелля»

Конструктивний рівень
Змоделюйте цілісний «позитивний портрет» пана судді  (за змістом ІІ – VІІІ розділів)
Який персонаж
характеризує
Чому він ставиться до
пана судді позитивно
Цитата з тексту
Валек
Бо Тибурцій ставиться до пана судді позитивно (а Валек довіряє Тибурцію)
«Він каже, що суддя найкраща людина в місті», «…він не боїться прогнати багатого»







Творчий рівень
Дослідіть, як у повісті створюються психологічні портрети вказаних героїв. У відповідну колонку випишіть потрібні цитати (фрагменти цитат). Намагайтесь дотримуватися відповідності (за розділами VІІ – VІІІ)
Психологічний портрет
Пан суддя (батько)
Вася(син)
«Поклав важку руку»
«Я весь зіщулився»




                           
             Залучайте до співпраці батьків

Індивідуальні завдання 
  1. Виконайте колаж на тему: «Два світи дитинства у повісті В.Короленка «Діти підземелля» за допомогою художнього прийому антитези.
  2. З тексту випишіть слова, словосполучення, речення, що за своїм змістом протиставляються одне одному.
Ти йшов по дорозі в штанях і з добрим запасом харчів
Він біг своєю дорогою голодранцем і з порожнім пузом







  1. З’ясуйте, кому протиставляються вказані у лівій колонці персонажі.
Вася

Соня

Пан суддя

Старий Януш

Челядь замку

  1. Заповніть таблицю власними міркуваннями.
Світлі та темні сторони життя
Васі
дітей підземелля
Благополучна родина
Смерть матері
Любов до дітей пана Тибурція
Сирітство дітей, знедоленість









                                                                  Вчитель. Татарчук С.Є.



                                                         Бажаю успіхів !
                      




                       
              Готуємося до уроків світової літератури

 Шановні батьки і учні 9 класу! 
Пропоную вам домашні  завдання з теми , яку вивчаємо на уроках світової літератури.
Виконавши завдання , ви  якісно підготуєтесь до уроків


Урок 59 – 60. М.Ю.Лермонтов  «Герой нашого часу»
 «Герой нашого часу» – морально-психоло­гічний роман про долю покоління 40-х років XIX ст. Образи «природної» та «маленької» лю­дини у творі. Реалістично-побутові описи. Особливості композиції, худож­нього часу, образу автора та картин природи.

&   «Герой нашого часу» (с. 257 – 262) (1). Текст роману М. Лермонтова (І час­тина: «Передмова до роману», «Бела», «Максим Максимович», «Перед­мова до журналу Печоріна», «Тамань»)

-  Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте образ Максима Максимовича, його ставлення до Бели на фоні стосунків Печоріна і героїні – випишіть потрібні цитати у праву частину таб­лиці.
Стосунки Печоріна і Бели
Реакція Максима Максимовича
Черкешенка у Григорія Олександро­вича
 «...надів еполети, шпагу і пішов до нього»

Печорін розігрує сцену прощання. Бела кинулась йому на шию
«Я, стоячи за дверима, також запла­кав»
Місяців чотири було все добре

Печорін збайдужів, пішов на полю­вання

Бела смертельно поране­на

Княжна померла, облич­чя Печоріна не виражало нічого особливого

Поховали Белу за форте­цею біля ріки

Висновки (оцінка-узагальнення)

Конструктивний рівень
Порівняйте образи Печоріна, Онєгіна. Зробіть висновки.
Печорін
Онєгін


Висновки

Творчий рівень
Створіть схему-конспект «Психологічний портрет Печоріна».

Індивідуальні завдання
1.     Напишіть твір-оцінку образу Печоріна «Дурень я, чи злодій, не знаю».
2.     Створіть проект (мультимедійна презентація, колаж, виставку предметів по­буту) «Герой нашого часу».
3.     Напишіть твір-полеміку «Хто в романі М.Лермонтова – «герой нашого часу»?
4.     Охарактеризуйте жанрову своєрідність роману «Герой нашого часу».
«Герой нашого часу» як
реалістичний ро­ман
психологічний роман
соціально-філо­софський
роман
моральний роман
Створення типо­вих образів








Урок 61 – 62. «Герой нашого часу». Майстерність психо­логічного аналізу в зо­браженні історії душі «зайвої люди­ни». Рома­нтичні «байронічні» риси образу Печоріна, мора­льні наслідки його конфлікту з навколи­шнім світом. Супе­речливість натури Печо­ріна.

&   «Герой нашого часу» (с. 261 – 266) (1). Текст роману М. Лермонтова (ІІ час­тина: «Княжна Мері», «Фаталіст)

-  Репродуктивний рівень
Охарактеризуйте другорядні персонажі повісті «Княжна Мері».
Герой
Портретний опис
Психологічний портрет вустами Печоріна
Взаємини героя з Печоріним
Чи змінюється під впливом головного героя?
Вернер




Грушницький




Мері




Віра





Конструктивний рівень
«Во мне два человека, говорить Печорін Вернеру,один живет в полном смысле этого слова, другой мыслит и судит его». Охарактеризуйте в цьому ключі образ головного героя: випишіть потрібні цитати, дайте узагальнену оцінку.


Печорін
Вчинки, поведінка,
спосіб життя героя
Його самокритичність,
оцінка дійсності
Цитати з тексу







Узагальнена оцінка







Творчий рівень
Змоделюйте історію формування Печоріна як особистості і «зайвої людини», характеризуючи його за епізодом  «На шляху до провалля» (розмова з Мері). Як ви гадаєте: чи відвертий герой?

*                *                *
–  Вы   опасный   человек! – сказала   она (Мері) мне, – я бы лучше желала попасться в лесу под нож убийцы, чем вам на язычок... Я вас прошу не шутя: когда вам вздумается обо мне говорить дурно, возьмите лучше нож   и   зарежьте   меня, – я думаю, это вам не будет очень трудно.
–  Разве я похож на убийцу?..
–  Вы хуже...
Я задумался на минуту и потом сказал, приняв глубоко тро­нутый вид:
–  Да, такова была моя участь с самого детства! Все чита­ли на моем лице признаки дурных свойств, которых не было; но их предполагали – и они  родились. Я был скромен – меня обвиняли  в  лукавстве:   я  стал  скрытен.  Я глубоко  чувствовал добро и зло; никто меня не ласкал, все оскорбляли: я стал зло­памятен; я был угрюм, – другие дети веселы и болтливы; я чув­ствовал себя выше их, – меня ставили ниже. Я сделался завист­лив. Я был готов любить весь мир, – меня никто не понял: и я выучился ненавидеть.  Моя   бесцветная   молодость   протекла   в борьбе с собой и светом; лучшие мои чувства, боясь насмешки, я хоронил   в   глубине   сердца:   они   там   и умерли.   Я   говорил правду – мне не   верили:   я   начал   обманывать; узнав   хорошо свет и пружины общества, я стал искусен в науке жизни и ви­дел, как другие без искусства счастливы, пользуясь даром теми выгодами, которых я так неутомимо добивался. И тогда в гру­ди моей родилось отчаяние – не то отчаяние, которое лечат ду­лом пистолета,   но   холодное,   бессильное   отчаяние,   прикрытое любезностью и добродушной улыбкой. Я   сделался   нравствен­ным калекой: одна   половина   души   моей   не   существовала, она высохла, испарилась, умерла, я ее отрезал и бросил, – тогда как другая шевелилась и жила к услугам каждого, и этого никто не заметил, потому что никто не знал о существовании погибшей ее половины; но   вы   теперь   во   мне   разбудили  воспоминание о ней, и я вам прочел ее эпитафию. Многим все вообще эпитафии кажутся смешными, но мне нет, особенно когда вспомню о том, что под ними покоится. Впрочем, я не прошу вас разделять мое мнение:   если  моя  выходка  вам кажется  смешна – пожалуйста, смейтесь:   предупреждаю   вас,   что   это   меня   не   огорчит   ни­мало.
В эту минуту я встретил ее глаза: в них бегали слезы; рука ее, опираясь на мою, дрожала; щеки пылали; ей было жаль ме­ня! Сострадание – чувство, которому покоряются так легко все женщины, впустило свои когти в ее неопытное сердце. Во все время прогулки она была рассеянна, ни с кем не кокетнича­ла, – а это великий признак!

Індивідуальні завдання
1.     Порівняйте почуття Бели, Мері і Віри. Висловіть свої симпатії/антипатії до жіночих образів роману.
Почуття
Бели
Мері
Віри






2.     Висловіть свої міркування щодо образів Печоріна і Грушницького. Хто і за яких обставин викликає у вас вказані почуття, про які говорять самі персонажі роману?
Презрение
Злоба
Дерзость
Ненависть
Безумство








3.     Створіть схему-конспект «Психологічний портрет Грушницького».
4.     Оцініть образ Печоріна за висловлюванням драгунського капітана: «Натура – дура, судьба – индейка, а жизнь – копейка».
5.     Знайдіть за текстом і випишіть слова, висловлювання, що виражають «фінальні» почуття чи ставлення героїв до Печоріна.
Герой
Його «фінальні» почуття
(ставлення) до Печоріна
Бела

Максим Максимович

Оповідач

Мері

Віра

Грушницький



                                                                                             Вчитель. Татарчук С.Є.
                               
                                         Успіхів у навчанні !




















 Готуємося до уроків світової літератури

 Шановні батьки і учні 10 класу! 
Пропоную вам домашні  завдання з теми , яку вивчаємо на уроках світової літератури.
Виконавши завдання , ви  якісно підготуєтесь до уроків





 Тема уроку Втілення різних аспектів естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла

& Статті «Оскар Уайльд», с. (321 – 336), «Портрет Доріана Грея» (с. 336 – 340) (1)
            «Портрет Доріана Грея», р. І – ХІІІ  (2)

- Репродуктивний рівень
Вкажіть на відповідності між життєвими та мистецькими позиціям у романі.
Персонаж
Теза передмови
Цитатна ілюстрація
Безіл Голуорд


Лорд Генрі



Конструктивний рівень
Охарактеризуйте персонажів, їхнє ставлення до головного героя.
Персонаж
Зовнішність
Вчинки
Ставлення до Дорі­ана
Безіл Голуорд



Лорд Генрі




Творчий рівень
Складіть цитатний план моральних, естетичних життєвих принципів Безіла та Генрі.

 Тема уроку. Етико-філософський сенс конфлікту краси й моралі (краси і потворності), його зв’язок із контекстом доби межі XIX– XX ст.
& Стаття «Портрет Доріана Грея» (с. 341 – 346) (1)
           «Портрет Доріана Грея», р. ХIV – XX (2)

- Репродуктивний рівень
Висловіть власне ставлення як читача до вчинків Доріана Грея.
Вчинки Доріана Грея
виправдовую
не виправдовую





Конструктивний рівень
Охарактеризуйте оцінку вчинків героя суспільством та портретом . Зробіть висновки щодо їх «об’єктивності».
Вчинки Доріана
Відношення
оточуючих
до вчинків героя
Зміни на портреті
Реакція Доріана на ці зміни








Висновки

Творчий рівень
Схематично відтворіть динаміку образу головного героя.

 Тема уроку Символічні значення портрета. Вайльдівські парадокси. Сенс на­зви роману; роль міфологічного підтексту. Імпресіоністські елементи у творі
&   «Портрет Доріана Грея» (с. 346 – 346) (1)
            «Портрет Доріана Грея» (2)
+ Проблемне питання: Хто є хто: Доріан, Портрет (одне ціле, антиномія, віддзеркалення, пред­мет та його тінь. Самодостатні суб’єкти ЖИВОГО світу тощо?

- Репродуктивний рівень
Створіть список-рейтинг літературних героїв, схожих на Доріана Грея.

Конструктивний рівень
Порівняйте образи Доріана Грея і Родіона Раскольникова.
Що порівнюється?
Доріан Грей
Родіон Раскольников
Зовнішність


Соціальне оточення


Життєві ідеали


Етапи життєвих ста­новлень


Кінцевий результат



Творчий рівень
Напишіть міні-твір (1 – 1,5 сторінок)  «Доріан Грей, Портрет: хто є хто?». Намагайтесь розкрити такі питання:
·        Який зв’язок між героєм та його портретом?
·        Чому портрет відбиває зміни морального стану головного героя?
·        Чому гине не твір мистецтва, а його володар? Що знакового в цьому  (що цим декларує, показує автор)?
·        Хто є хто (одне ціле, антиномія, віддзеркалення, предмет та його тінь. Самодостатні суб’єкти ЖИВОГО світу тощо)?



                                                                  Вчитель. Гордієнко Н.І.

                                                                 Успіхів у навчанні !

Немає коментарів:

Дописати коментар